Friday, April 8, 2011

PROMOSI PAKEJ MENYAMBUT KELAHIRAN BAYI




“Abang, belakang badan Balqis ni rasa sakitlah. Tolong urut sikit boleh?” Rayu Balqis kepada suaminya yang masih di atas tikar sejadah.

Renungan mata Balqis yang redup itu mengundang simpati Haziq. Lantas dengan lemah-lembut dia mengurut belakang badan isterinya yang sudah pun meletakkan kepalanya di atas riba Arif. Telekungnya pun tidak sempat ditanggalkan selepas mereka bersama-sama menunaikan solat Subuh berjemaah.

“Sakit benar isteriku ini agaknya,” bisik hati kecil Arif.

Wajah ayu isterinya direnung dengan penuh kasih-sayang.

“Kita pergi ke klinik, ya. Dah seminggu Balqis begini, lemah-lemah badan, selalu pening kepala, selera makan pun berkurang. Risau pula abang. Sekarang ni kes denggi semakin menjadi-jadi,” pujuk Arif.

Dia pernah memujuk isterinya untuk pergi ke klinik sebelum ini tetapi Balqis berkeras tidak mahu pergi. Pelbagai alasan diberikan. Namun, sebagai suami, Arif tahu sangat isterinya itu sebenarnya takut untuk memakan ubat. Tetapi kali ini Balqis mengangguk-anggukkan kepala, tanda bersetuju. Lebih-lebih lagi apabila mengenangkan masih banyak kertas jawapan peperiksaan anak muridnya yang belum bertanda, cuti sekolah pula semakin menghampiri hujungnya.

Di klinik

Dr. Sumayyah tersenyum memandang pasangan suami-isteri yang duduk di hadapannya.

“Tahniah, Puan Balqis dan Encik Arif. InsyaAllah, kalian bakal bergelar ibu dan bapa dalam masa 8 bulan lagi,” tutur Dr. Safiyyah lembut sambil menunjukkan sekeping kertas berbentuk 4 segi panjang.

Tergamam Balqis dan Arif mendengarnya.

Dr. Safiyyah menyambung lagi bicaranya, “Kalau ikut kiraan dari tarikh akhir puan period, sekarang ini InsyaAllah puan sudah mengandung 6-7 minggu.”

“Alhamdulillah…” Hanya itu yang mampu diucapkan oleh Balqis dan Arif.

Penantian dan doa mereka selama 4 tahun ini bagi menimang cahaya mata bakal dikabulkan oleh Allah SWT. Titis-titis air mata gembira mula menuruni kelopak mata Balqis dan Arif.

`````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````

Rasanya ramai yang melalui saat-saat kejutan seperti itu ketika kali pertama disahkan mengandung. Ada yang cepat dan ada yang sedikit lambat dikurniakan cahaya mata, permata hati. Semuanya sudah ditentukan oleh Allah SWT...

Dalam kesibukan membeli persiapan bayi, merancang masa depan keluarga dengan kehadiran cahaya mata kelak serta mungkin juga tertanya-tanya seperti siapakah wajah bayi yang bakal lahir itu nanti, sudahkah kita mempersiapkan diri untuk mendidik permata hati yang bakal lahir itu? Seawal bilakah proses pendidikan itu boleh dilakukan? Apakah perkara penting yang perlu dilakukan tatkala MENYEMBUT KELAHIRAN BAYI?

Justeru itu, kami menawarkan kepada sahabat-sahabat sekalian buku-buku yang PADAT DENGAN PANDUAN HIDUP INSAN DEMI MENCARI KEREDHAAN ALLAH SWT…


Buku-buku dalam pakej ini

Sila klik pada gambar untuk keterangan lanjut tentang buku-buku tersebut.


Judul: Panduan Lengkap Kehamilan - Diari Hamil

Penulis: Khairun Nisa Zakaria, Muhd. Mawardi Zakaria & Khulwana Hanapi

Harga pasaran: RM26 (Semenanjung Malaysia)/ RM29 (Sabah&Sarawak)

Harga pakej: RM24.50 (Malaysia, Brunei, Singapore dan lain-lain)



Judul: Indahnya Hidup Bersyariat

Penulis: Dato’ Ismail Kamus & Mohd Azrul Azlen Ab. Hamid

Harga pasaran: RM55 (Semenanjung Malaysia)/ RM58 (Sabah&Sarawak)

Harga pakej: RM53.50 (Malaysia, Brunei, Singapore dan lain-lain)



Kos penghantaran:

Kebiasaannya, apa-apa sahaja barang yang dihantar melalui pos dikira harganya mengikut berat, contohnya 0-2kg dicas RM8, manakala bagi berat
2.1-3kg dikira RM9 bagi Semenanjung Malaysia.

Seperti ramai yang sedia maklum, kos penghantaran ke Sabah & Sarawak adalah lebih tinggi memandangkan perlu menggunakan pengangkutan udara. Casnya adalah seperti berikut; bagi berat 0-0.5kg berharga RM10,
0.6-1kg berharga RM11.50 dan 1.1-1.5kg berharga RM13.

Mahalkan? Sebab itulah kami ingin membantu sahabat-sahabat dengan membayar sebahagian daripada kos penghantaran itu. Cuma di pihak sahabat-sahabat, kami pohon, doakanlah semoga Allah SWT sentiasa membimbing kami ke jalan yang benar, bahagia dan selamat dunia akhirat…

So, bagi keempat-empat buah buku dalam pakej ini,

Kos penghantaran sebenar: RM8 bagi Semenanjung Malaysia dan

RM13 bagi Sabah & Sarawak

Kos penghantaran selepas potongan: RM4 bagi Semenanjung Malaysia dan

RM7 bagi Sabah & Sarawak

Jumlah yang perlu dibayar oleh sahabat-sahabat untuk memiliki 4 buah buku yang padat dengan informasi dan tips-tips keluarga bahagia dalam pakej ini ialah:

RM24.50 + RM53.50 + kos penghantaran = RM78 + (RM4 atau RM7)

Jumlah perlu dibayar: RM82 (Semenanjung Malaysia) dan RM85 (Sabah & Sarawak)




Siapa patut miliki buku-buku ini?








Sudah ada salah sebuah buku dalam pakej ini?

Kalau sudah ada salah sebuah buku dalam pakej ini, apa kata kalau beli pakej ini dan buku yang sudah ada itu sahabat-sahabat....



Beli sekarang!

Mudah saja untuk memiliki buku-buku dalam pakej ini, hanya buat 3 langkah berikut:

1. Tempah dengan SMS ke 013-3372701 atau emelkan kepada salwafendi8382@gmail.com. Pihak kami akan semak samada buku-buku tersebut ada dalam stok atau tidak.

2. Buat pembayaran ke akaun bank kami.

3. Tunggu buku-buku sampai!


PERHATIAN: INSYAALLAH, WANG AKAN DIKEMBALIKAN JIKA BUKU-BUKU TIDAK SAMPAI DALAM MASA SEBULAN. INI KOMITMEN KAMI…


Tawaran Istimewa untuk Para Guru!

Apabila cikgu-cikgu sekalian membeli mana-mana satu antara PAKEJ-PAKEJ PROMOSI kami, SEKOLAH tempat cikgu-cikgu mengajar layak menerima baucer buku yang bernilai RM30 yang hanya boleh ditukarkan dengan buku.

Buku tersebut bolehlah dipilih sendiri di kedai online kami iaitu www.stormreaders.net/abuamir .

Cikgu-cikgu sekalian BERTANGGUNGJAWAB MENYERAHKAN BUKU TERSEBUT KE PERPUSTAKAAN SEKOLAH.

Tawaran terbuka kepada 20 orang sahaja/ selagi stok masih ada.

Mudah-mudahan usaha kita untuk menyebarkan ilmu akan diberkati Allah... Aminn...



Jom lihat PAKEJ-PAKEJ PROMOSI yang lain.

Kembali ke HALAMAN UTAMA atau lihat BUKU, CD, VCD TERPILIH atau layari www.stormreaders.net/ummuamir untuk lihat buku-buku lain dalam stok.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...